onsdag 6 oktober 2010

Städkväll ikväll

Ikväll var det städkväll. Vid middagen kl 17 informerade jag samtliga familjemedlemmar om att ikväll var det städkväll och ALLA måste hjälpa till. Plötsligt - hade Edward en läsläxa som måste göras omgående (jag måste träna läsning tills i morgon, mamma!) och Nelle ett dockskåp som måste städas!? Eh..? Hur i hela friden gör man för att få hela familjen att städa tillsammans? Hur gör ni hos er? Tänk så fort det skulle gå om alla hjälpte till!

Det har varit två riktigt tråkiga timmar men nu efteråt så var det värt det. Det luktar citron överallt och sockarna är inte längre krulliga av damm och gamla hårstrån. Ja, det var min onsdagkväll det!

Nu längtar jag till klockan blir 21 och jag får se riktig dansk krim-tv, "Brottet". Ni har väl inte missat Sarah Lund? Hon klär sig väldigt fult för att vara danska men annars är serien bara så bra! Förra säsongen hade hon två tjocktröjor som hon bytte mellan, får se om hon toppar det den här säsongen? Hittills har hon bara uppvisat en tröja, en hallonröd, stickad med flätor fram och lite skorstenskrage. Och ja, jag lägger märke till såna detaljer!

1 kommentar:

  1. Brotten är superbra! Och nu börjar robinson på torsdagar, house på tisdagar, good wife på måndagar, doobidoo på fredagar + idol, mördare okänd på löradagar, håhåjaja,
    Annika

    SvaraRadera