fredag 1 oktober 2010

Det var bättre förr 2

JAHA så vaknade surkärringen i mig till liv igen såhär på fredagseftermiddagen. Jag fortsätter mitt "det-var-bättre-förr-tema" med något så banalt som strumpor. Vanliga "sockar" som vi säger norröver. Visst, ärligt talat, var de bättre förr? Nu kanske man inte kan säga att jag satsar på superkvalitet när jag köper 5-pack på H&M eller Lindex men visst borde de hålla för en (1!) användning? I morse tog jag på mig ett par sprillans nya svarta sockar med hjärtan på och nu, några timmar senare, lyser stortå och häl igenom...väven???

Till och med officerare nuförtiden verkar ha drabbats av samma problem. En gång i världen var det säkert så att FMV tillhandahöll sveriges officerare strumpor till sina uniformer, men så är det inte numera utan envar får införskaffa sina egna. Jag har inga belägg för det här men jag tror inte att det precis gynnat det estetiska i uniformsbärandet till det positiva.... Hur som helst, för ett par månader sedan fick Richard ett brev i brevlådan av någon som lessnat på den usla kvaliteten på strumpor nuförtiden och skapat "OFFICERSSTRUMPAN". En strumpa med extra lång hållbarhet på prenumeration. Lite kan jag tycka att det upplägget "går emot sig själv" - varför behöva prenumenera om de håller för evigt???. Men fanns det en sån prenumeration för socionomer skulle jag signa upp mig direkt!

Dagens det var bättre förr gäller alltså strumpan. Och har ni tips på några bra strumpor tas de tacksamt emot i kommentarsfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar