söndag 3 oktober 2010

Söndag

I morse var det tidig revälj för att vara helg. Kl 07.30 var bägge barnen uppe och superpigga och jag var...inte det vilket blir en rätt dålig start på morgonen för min del. Tyvärr. Men men, vad gör man. Efter fyra, typ, koppar kaffe är man ju ändå rätt ok eftersom man nästan aldrig någonsin lägger sig efter midnatt längre. Jag menar alltså att 00.00 är det ABSOLUT SENASTE man lägger sig även på helgen. Snudd på även om man är på fest. Det går bara inte annars.

Dagen delade vi på oss. Richard är ju som bekant i Paris och idag var Nelle medbjuden på teater (ja, igen!) av en dagiskompis så jag och Edward var "fria" att göra vad vi ville i ett par timmar. Vi bestämde oss för lekpark och "playdate". Playdate för mamma. JAG träffade en kompis i parken och Edward lekte. Ett ganska perfekt upplägg om ni frågar mig. Vi drack kaffe ur termos på en bänk i solen och avhandlade livet medans Edward susade ner för rutschkanorna. En och halv timme senare var alla nöjda.

Eftermiddagen hade vi fullt hus här hemma. Fyra barn lekte prinsessor, tjuvar, hästar, byggde lego och lekte kurragömma. Jag lagade lite mat och tvättade. Plockade i ordning skolrock, läxböcker och Hellas-prylar. I morgon är första morgonen när jag själv ska lämna båda barnen. Först blir det sparkcykel till dagis, lämna Nelle, sen buss till Skanstull och vidare färd med tunnelbana till Hötorget för att lämna Edward. Hur det kommer gå? Tja...det blir intressant iallafall.

Nu är Nelle nybadad och tittar på film. Edward är hos en kompis och kommer hem om en halvtimme. Jag är trött och mätt.

Summeringen av dagen, en ganska soft söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar