söndag 31 oktober 2010

Om det var Gulag förra helgen var det inget mot den här

Vi har haft vuxenhelg i helgen, jag och min man. Den började riktigt bra i fredags med middag på lokal med goda vänner och så drink på trendig bar efteråt. Sovmorgon på lördag. Härligt! Sen blev det arbetsläger.

Jag (och jag ber att få poängtera att det nog mest var jag som ville detta) hade bestämt mig för att NU ELLER ALDRIG så ska vi städa i källarförrådet. Det var nästan en lika manisk känsla som när man "boar" under en graviditet. Livet liksom hängde på den här städningen. Som att ALLT skulle vara förstört om vi inte tog tag i det här. NU!

Så i lördags åkte vi till Claes Olsson och handlade 3 meter höga lagerhyllor och sen började vi. Ner i källaren och röja, städa, sortera, slänga, packa, värdera. Åh, vilken pärs. Det är ju också så att det ena ger det andra och man tvingas samtidigt gå igenom samtliga familjemedlemmars garderober, fundera över om man någonsin kommer använda ståbrädan till barnvagnen igen (lite långsökt när barnvagnen är borta), eller den där extrahyllan till kylskåpet (gick den sönder eller - varför har vi den kvar?), eller om afrikanska masker någonsin blir på modet igen. Suck. Två dygn senare är vi nu klara med Etapp 1. Källarförrådet är utrensat och nu ska vi köra grejer till återvinning, Stadsmissionen...och så vidare...och så vidare.

Dammig och trött känner jag mig dock nöjd med vår insats. Vuxenhegen kanske inte blev så "glammig" som man kunnat önska men när ska man annars göra såna här saker?

Nu käkar vi indiskt till middag och så invändar vi rutinen som börjar 07.15 i morgon bitti. Hoppas ni haft en bra helg och förlåt min frånvaro.

1 kommentar:

  1. Jag vill läsa bloggen så jag vill ha den kvar men personligen skulle jag ALDRIG lämna ut mig på det sättet, framförallt inte med bilder på mina barn som inte kan välja om de vill vara med eller inte!

    /Ex HW

    SvaraRadera