söndag 3 oktober 2010

Inåt eller utåt

När min mamma viker tröjor så viker hon dem med halsringningen UTÅT (tröja till vänster). Enligt henne så blir tröjans framsida mycket mindre skrynklig och knölig om man viker med ringningen utåt och hon har enligt henne lärt sig att det är så man ska göra och hon har alltid gjort så. Jag tycker hennes sätt är jättekonstigt då jag viker tröjor med halsringningen INÅT (tröja till höger). Nu undrar jag om det är hennes eller mitt sätt som är "norm". Personligen tror jag inte att det är någon annan än hon som viker med ringningen utåt.

Nästa veckas fråga kommer alltså att gälla detta intressanta område, ringning inåt eller utåt. Kanske, men bara kanske, jag har varit hemmafru lite för länge nu?

6 kommentarer:

  1. har aldrig tänkt på det...gör utåt per automatik.

    /b

    SvaraRadera
  2. hmmm, jag viker dem med ringningen fram och viker bak lite på varje sida innan jag viker dem mitt på... inlärt sedan jag var prao i en klädbutik ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, tittar man på de tröjor som ligger vikta i affärerna så är framsidan utåt. Har även arbetat i en klädaffär en gång i tiden/ farmor

    SvaraRadera
  4. Utât som i klädaffären! Hâller med om midnattsgränsen, den gäller stenhârt, oavsett bal pâ slottet eller om man bara varit hemma i tv-soffan.

    en fru pâ väg att bli elithemmafru utomlands

    SvaraRadera
  5. utåt som i affären...;=)

    Kram från en fd. hemmafru i Paris (Camilla mamma till Ebba & Ellen)

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig reflekterat över det men jag viker inåt. Men det är ju snyggare att vika utåt och säkert blir kläderna inte lika skrynklig!

    SvaraRadera