måndag 3 januari 2011

Varför

Konstaterade än en gång att det är två saker i livet jag verkligen misslyckas med VARJE gång.
1) Vattna blommorna. Jag spiller alltid!
2) Hälla i kaffe i kaffeburken. Jag spiller alltid!
Varför är det så?

Förresten är det nog egentligen tre saker, fast på nummer tre har jag numera en "partner in crime".
3) Gå till husets gemensamma tvättstuga.
Vi har inte varit i vår tvättstuga här i huset på två, kanske tre år. Idag efter julen med all tvätt av extra lakan, handdukar, dukar så var det dags igen. Klockan 16 började tvättiden. Då hade vi glömt att vi hade tvättid så Richard hade "låsbrickan" med sig i Sollentuna. Det innebar att vi inte kunde börja förrän ca 16.30-17. Nu, klockan 23, kom vi på att vi fortfarande har tvätten kvar där nere. Och nu är tvättstugan låst.

Jag har haft egen tvättmaskin sedan jag var 22 och bodde i min första etta. Det här är anledningen.

1 kommentar:

  1. Kanske har du en vattenkanna med dålig pip, eller som orsakar luftbubblor i samband med att du vinklar och häller..??? Snygga kannor har tendens att låta utseendet styra på bekostnad av funktionen. Eller så har du kanske för mycket jord i krukorna???

    Jag vet inte vad du har för kaffepaket som ska fyllas övertill kaffeburken. Men många klassiska kaffepakete är ju vakuumförpackade och när de ska blandas med luften i samband med flyttas från vakuumförpackning till burk, så expanderas det ju. På ett oberäkneligt sätt som vi alltid överraskas av. Och vi spiller....

    Så tänker i alla fall jag, en person med rationell/funktionell syn på det mesta;)

    MiaMarianne

    SvaraRadera