onsdag 19 januari 2011

Sitter du på rätt buss?

Hur trivs du på jobbet? Går du dit med lätt sinne, redo att ta dig an nya spännande uppgifter eller är det lite tungt och ångestladdat när du tänker på att det snart är måndag igen... Härom veckan samtalade jag med en kollega och han gav mig en liknelse jag vill delge er. Han pratade om alla dessa människor som har en önskan om att byta jobb men som kanske inte -vågar? -kan? -får? -har råd? Liknelsen var att alla dessa människor egentligen sitter på fel buss varje morgon och att man på något sätt har en skyldighet gentemot sig själv att ställa sig den frågan då och då. Hur är det med dig? Sitter du på rätt buss på morgonen eller borde du byta? Ta en annan "väg"? En annan buss? Veckans enkät, folks!

1 kommentar:

  1. Hej Lotta,
    jo jag sitter på rätt buss, jag har de rätta medresenärerna och jag reser i de de rätta omgivningarna.
    Jag tror att man ibland måste vara beredda att lämna det självklara för få något nytt i stället.

    Kram Annika

    SvaraRadera