söndag 23 januari 2011

Idag funderar jag på relationer

Och hur komplicerade de kan vara emellanåt. Relationerna är ju en så stor del av att vara människa och jag är glad åt de jag har. Kvinnor ägnar en mycket stor del av sitt liv (jag vet att jag generaliserar) åt att analysera relationer, sina egna och andras, men det gör också män. På ett annat sätt kanske och inte alltid i så många ord men ändå. Något som slår mig efter gårdagskvällen är dock att vi har mycket att lära av varandra.

Jag läser en bok av Carin Gerhardsen just nu, Pepparkakshuset - den första i Hammarbyserien, och i den förekommer en huvudperson som i hela sitt liv saknat fungerande relationer, eller faktiskt relationer överhuvudtaget. Personen har också en bakgrund som mobbad och kombinationen är inte helt lyckad om vi säger så. Boken är bra, läs den om ni har tid över.

1 kommentar:

  1. Jag har läst alla tre böckerna som finns ute på marknaden. Den andra mådde jag så dåligt av att jag var tvungen att läsa slutet för att orka läsa resten. Du förstår vad jag menar när du kommit några sidor. I övrigt en väldigt spännande bok liksom den tredje.
    din vän i solna

    SvaraRadera