tisdag 11 januari 2011

En god nyhet

Mitt i oxdeppen fick vi en toppennyhet idag! Nella-Bellas dagisavdelning ska flytta! Är det goda nyheter tänker ni kanske? Ja det är det verkligen. Uteavdelningen har länge letat nya lokaler och nu har de äntligen hittat en som passar - en gata från där vi bor. Två minuters gångväg. Fattar ni vad det innebär? Ingen mera stress till bussen på morgonen, inget mera kånkande av prylar, inget mer väntande på den (alltid) försenade bussen på vägen hem. Bara gå. Två minuter. Hemma.

Nu så tänker jag göra kväll för att försöka "tima" in mitt sömntåg som går mellan 22.15-22.45. Lägger jag mig efter den tiden så ligger jag vaken sen. Minst till halv ett, ofta längre. Man blir lätt deppig utan sömn och det har jag varken lust eller råd med. Det jag skulle berätta om Systembolagets tävling får vänta till en annan dag.

1 kommentar:

  1. Grattis till dagis-nyheten, och till en rafflande cliff-hanger på bloggen ;)

    MiaMarianne

    SvaraRadera