lördag 1 januari 2011

Nu behöver jag komma ikapp

Den första dagen på året och jag känner mig redan i "efterläge"? Efter alla festligheter så hopar sig högarna av tvätt, dammråttorna formerar sig till fast form överallt i lägenheten, blommorna slokar och behöver vattnas och dessutom är jag less på alla julsaker och vill få ut allt så fort det bara går. Och vilken tid har jag till det? En dag ledigt i morgon. Det känns omöjligt. Iallafall idag. Misstänker dock att det har med gårdagen att göra, det är väl knappast någon som ligger på "topp" på nyårsdagen.

Kvällen igår var däremot toppen. God mat i gott sällskap. Många skratt. Jag önskar inget mer. Mitt nyårslöfte för 2011 är också lagt och det lyder så här i år:

TÄNK HÄLSA!
Jag ska under 2011 "tänka hälsa" i mitt liv. Vadå, tänker ni? Vad menar hon? Jo, jag tänkte att det blir för svårt att hålla "äta nyttigt" "träna" o.s.v. eftersom det sällan är jag som styr över den tiden då det ska ske. MEN mina tankar styr jag tack och lov själv över än så länge! Så nu ska jag försöka bli lite mer medveten. Jag ska ge er ett enkelt exempel. Jag ska gå och handla. Där ligger den, chokladkakan, och bara ropar på mig. DÅ ska jag tänka hälsa "Är det här bra för mig ur hälsosynpunkt?" och så försöka fatta mina beslut efter den frågan är ställd. Jag tror inte jag kommer välja bort chokladen varje dag för det men om jag väljer bort den EN dag så är det ju en framgång. Ja, ja - vi får ser hur det går. Nyårslöften har ju ofta en tendens att falla i glömska runt, sisådär, mars månad.

Det blev "sejfarklänningen" Hade inga hela strumpor till Sue Ellen-dressen. Ni ser bilden ovan. Vilken dålig bild det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar