måndag 17 januari 2011

Reumatologen

Jag håller på att göra en utredning på Reumatologen på SÖS/Karolinska. Nu har man blodtestat mig, funktionsmätt mig hos sjukgymnast och tagit röntgenbilder. Än har jag inte fått några besked men jag får ändå en känsla av att "det inte är så illa". Det känner jag ju också, jag är ju i ett otroligt gott skick idag om man jämför med för 1 år sedan. I slutet av månaden har jag telefontid med min läkare och kommer då få svar. Hoppas jag. För övrigt kan jag tycka det är konstigt att man idag reducerat alla besked i den medicinska vården till ett 5-minuterssamtal när doktorn ringer upp på en bestämd tid. Precis som att det bara är hans tid som prioriteras och att det heller inte är viktigt med det mänskliga mötet längre. Tänk om man vill ställa följdfrågor? Bryter ihop? Tja, det är klart att det är enklare för doktorn att ha patienten på tråden då, men är det verkligen så det var tänkt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar