söndag 30 januari 2011

Jag fyller visst år idag

Inträder medelåldern med sång av familjen på morgonen, långfrukost och presenter. Jag har blivit stor nu. Lotta har fått en cykel! En röd, fin med cykelkorg, kjolskydd på bakhjulet och barnsadel. Jag ska ta kort på vrålåket och visa sen! Sist jag ägde en cykel var 1993, den blev stulen utanför porten på Borgmästargatan. Jag kommer nu i vår att susa längs kanalen till jobbet vid Hornstull på min nya "tant-hoj". Ska bli underbart. Jag fick en parfym också, "La Parisienne". Den luktar Printemps och Lafayette och jag får ett "akut-längt" efter Paris. Så fick jag blommor. Och tårta. Precis som det ska vara. Smakar litet på 41...41....41.

Nu ska vi ta oss ut i solen och njuta litet.

4 kommentarer:

  1. Grattis stora tjejen! Cykel låter bra!
    kram
    annika, din vän i solnaviken

    SvaraRadera
  2. Åhhh det är därför som jag längtar till Paris varje dag :)

    Fick du en hjälm också?

    Själv håller jag på att planera min 40-års dag som bäst.

    Grattis 41-åringen!

    SvaraRadera
  3. hru gör ni med resan då? låter inget bra det där.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis, grattis. Läser ikapp dina kloka tankar. Tysklandstanten

    SvaraRadera