onsdag 12 januari 2011

Eftersom vardagen ändå är här är det dags för enkät

När jag kom hem i eftermiddags var sängarna obäddade! Just det, ingen hade bäddat i morse när vi flög iväg mot arbete, skola och dagis. JAG HATAR DET. Att komma hem till obäddade sängar. Det ser så...sunkit ut.

Allra helst tycker jag att man ska bädda ordentligt och lägga på överkast, pläd och kuddar (prydligt ordnade!) så sovrummet ser fint ut men det kan vara ok med "bara" bäddad säng om man har fina, matchande lakan.

Nu till frågan: Bäddar ni sängen på vardagmorgnarna? Klicka i ert svar i enkäten, tack!

2 kommentarer:

  1. Ja, nu gör jag ju det eftersom jag har tid på morgonen men hur det kommer att bli i höst... det vet det tusan. Prioriteringar. Och en obäddad säng är bättre än att inte hinna ge barnen frukost. Ulrika i Tyskland

    SvaraRadera
  2. Det är sant men tro mig, det är pest att komma hem från jobbet med frukostmuggarna fortfarande på bänken, sängarna fortfarande obäddade PLUS allt det där andra. Middag. Läxor. Tvätt. Hårtvätt. Det är inte helt lätt att komma "tillbaka" till den jämställdhetskultur som rådde innan man åkte...

    SvaraRadera