fredag 14 januari 2011

Lite reflektioner om just ingenting

Jag gäspar konstant. Och blöder näsblod. Det är ett tecken på att jag är för trött och måste vila. Vilar jag inte så blir näsblodet värre och då blir jag ännu tröttare. Den här veckan har känts evighetslång men så är det ju "oxvecka" också. Tur jag har medicin mot näsblod.

I helgen tänker jag inte göra något annat än att vila. I morgon har jag ett 40-årskalas att se fram emot men eftersom det inte är mitt så framkallar det ingen vare sig press eller stress. Skulle väl vara vad jag ska ha på mig då. Men det skjuter jag på till morgondagen.

Annars har sonen rest söderut och är och hälsar på en kompis i Karlskrona. Jaha, så gick man in i en ny fas. Barnen reser iväg själva.

Och mitt i allt detta är det som min man just påpekade:
"det hjälps inte, hur trött du än är Lotta, så är det fredag och du måste göra guaccamole". Och det är väl just så det är.

1 kommentar:

  1. Du hade en jättefin klänning, blev ni kvar länge?
    A.

    SvaraRadera