måndag 13 september 2010

Tootsie

Känner mig förkyld och trött. (Tjej-)helgen var härlig men det frestar på att dricka några glas rött nuförtiden, speciellt när man inte får sova ordentligt. Och när man är förkyld. Idag är jag som en urvriden trasa fysiskt. Mörk under ögonen och näsblodet lurar. Mentalt är det lite bättre ställt, det har nog att göra med den "healing" som naturen utövar i stugan samt effekten av långa meningsfulla samtal med en vän (Tack A och H för att ni ville komma ut och ha tjejhelg med mig och Nellan!).

Idag surfar jag runt på nätet och letar jobb. Hittade ett som jag kände direkt att "ja! det där söker jag"...tills jag upptäckte att de sökte en man. Endast. Kommer inte göra en "Tootsie" så det är väl bara att leta vidare. Tanken som dock börjar dyka upp i huvudet är...tänk om jag inte får något jobb. Tänk om det inte är så lätt som jag tror. TÄNK OM JAG BLIR ARBETSLÖS!!! För en kort stund grips jag av panik men så tar den positiva sidan av mig över. "Det är klart det löser sig, tids nog".

1 kommentar:

  1. Det är klart att det löser sig. Jag tror på dig/Farmor

    SvaraRadera