torsdag 16 september 2010

Det blir sällan som man tänkt sig

Jag har fotograferat lägenheten idag och tänkte "bjuda er" på lite bilder från mitt/vårt hem men...se det gick inte. Den här datorn som jag använder har jag inga admin rättigheter på så att det gick inte att lägga upp bilder. Istället ska ni få höra om min dag idag, onsdag.

Onsdag, kanske ni tänker - men det är ju torsdag idag? Ja, för de flesta runtom i världen har det nog varit det idag men för mig har det varit onsdag. Nu har jag inte precis några "onsdags-rutiner" eller så, det var längesedan onsdag betydde "lill-lördag" men det har ändå ställt till det litet för mig. Hela dagen har jag gått runt och tjatat till Richard om att det är onsdag. Onsdag hit och onsdag dit. Det kanske inte hade varit ett så stort problem om det nu inte varit för det att på torsdagar så hämtar farmor och farfar på skola och dagis. Vi har bestämt att de hämtar båda barnen på en fast dag per vecka och torsdag passade alla bäst. Man kan kanske tycka att det är lyxigt eftersom jag inte har något jobb än och Richard för tillfället jobbar hemma men de ville gärna hämta en dag i veckan och vi var inte sena att tacka ja till ett så fint erbjudande! Nåväl. Eftersom jag nu hade onsdag idag och inte torsdag så vinkade jag av Richard därhemma strax före klockan 15 och traskade iväg till dagis för att hämta Nelle. Richard skulle bara göra färdigt det han höll på med och sen skulle han åka till fritids och hämta Edward när de kom tillbaka från onsdagsutflykten. Strax efter tre kom jag och hämtade en glad tjej som varit på Hellasgården hela dagen. Vi vinkade av pedagogerna (det heter faktiskt så!) och så gick vi iväg för att hämta Nelles sparkcykel som hon tar sig fram på varje dag. Då var den borta. Jag blev VANSINNIG eftersom jag bara ett par minuter innan sett den fastlåst i stängslet. GALEN! Spatserade med stora bestämda steg tillbaka till pedagogerna och vräkte ur mig det allra värsta om folk som inte kan låta andras grejer vara ifred. Alla höll med och tyckte att det är inte klokt att man stjäl från en dagisgård MITT PÅ DAN! När alla är där! Då säger Nelle "Titta mamma, FARMOR!". Då. Slog det mig. Det är torsdag idag och det är farmor och farfar som tagit sparkcykeln för att det är deras tur att hämta idag.

En viss förrvirring uppstod mellan oss alla på gården för en stund. Pedagogerna tittade lite medlidsamt på mig och skrattade "att det var väl tur att sparkcykeln inte var stulen". Farmor tittade på mig och undrade vad jag gjorde där. Och jag ringde Richard för att berätta att han inte behövde åka och hämta Edward i skolan...

Demensen kommer visst tidigt i år.

3 kommentarer:

  1. Det var en rolig historia, men dju, det finns tröst, i gårdagens aftonblad finns massor av tips på hur man förhindrar demens, lösa soduko, sätta sig in i tekniska manualer, spela dataspel, lära sig ett främmande språk

    SvaraRadera
  2. På pricken allt som jag hatar, faktiskt. Det är ute med mig. /Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag vet, förlåt att jag säger det men du hade en viss chans i paris, nu kanske du kan lösa soduko på det där fiket du snart ska starta. Då måste du antagligen också sätta dig in i en massa manualer eftersom du troligen måste sköta allting själv i början. innan du blir framgångsrik och kan anställa massa manualläsare.

    SvaraRadera