tisdag 28 september 2010

Dagen

Trots att jag varit fasligt trött idag så måste jag nog säga att det varit en relativt bra dag. Först var det det där "gamla vanliga" med frukost, påklädning, TANDBORSTNING och så lämningar. En till skola på norrmalm och en till dagis på söder. Tur att vi är två! Förmiddagen tog jag det lugnt, skrev lite mail, sökte ett jobb (om det nu inte blir något med de två jag håller på att intervjuas för...) och sen lunch och intervju.

Intervjun gick bra. Tror jag iallafall. Idag var det samma gäng som förra veckan plus högsta chefen och så två representanter från brukarorganisationerna. Vad är det då för jobb jag sökt...? Berättar när jag vet hur det gått. I slutet på veckan har de lovat att höra av sig.

Sen tog jag mig en långpromenad innan middagen. Skönt att bara gå. Gå. Gå. Gå. Låta intervjun rinna av en så man inte behöver älta mer om "vad man sa och skulle sagt".

Nu till det "roliga" jag skulle berätta. Jag inser nu att det inte alls var roligt och knappt ens intressant men när jag läste det så tyckte jag det. I en av södertidningarna, Södermalmsnytt, så skrev man efter valet om valdeltagandet på södermalm och då visade det sig att vi bor i det distrikt (Sofia 1 Mandelparken) där det var allra högst valdeltagande. Över 92,1 %. Undrar just hur det kommer sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar