torsdag 23 september 2010

Ska det alltid vara två intervjuer?!?

Ny intervju idag. Två timmars mangling om vad jag är bra och dålig på och sen upplysningen om att även här kommer det en intervju nummer 2. Det vill säga om jag kvalificerat mig vidare från den här intervjun. Till det här jobbet var det 107 sökanden initialt och det innebär ju att jag rent statistiskt började med en chans att få det här jobbet som låg under 1 %. Nu hade de kallat 7 stycken till intervju så mina chanser har ökat till (jag är ingen matematiker som ni vet) runt 15 %. Går jag sen vidare kanske de kallar 2-3 stycken till intervju nr 2 och då är jag ju uppe på 30-50%...men kan även där snubbla på målsnöret om inte min vinnande personlighet räcker.

Fy, det är tufft att söka jobb, det lovar jag er! Man blir trött (på sig själv framförallt!) av att sitta och prata om sig själv och sina bättre sidor i timtal. Är det förresten vanligt att man har 2 intervjuer nuförtiden? Jag trodde i min enfald att intervju+referens var "grejen"!

Men som det ser ut nu som kommer jag har svar i slutet av nästa vecka. Visst håller ni alla tummarna?

1 kommentar:

  1. Så hårt jag kan! Det känns som jag får en försmak på hur det kommer att bli för mig om ett år. Självklart kan de inte bortse från din strålande personlighet- de måste helt enkelt välja dig! Från Ulrika i Tyskland

    SvaraRadera