fredag 17 september 2010

Tex Mex på fredag?

För ett par år sen rullade en fruktansvärd reklamfilm på TV. Fruktansvärd i det avseendet att det INTE GICK ATT VÄRJA SIG mot melodin och budskapet som den framförde. Det var alltså, sannolikt, i reklammakares sammanhang, en helt suverän reklam.

"Kyckling på fredag det enda jag vill ha...."

Ni minns va? Jag undrar om någon tog till sig budskapet angående veckodagen (att kyckling bara gällde på fredagar) när man på fredageftermiddagen irrade runt på ICA eller Konsum för att handla in helgmaten. Kanske. Kanske inte. Nu undrar jag om det finns någon särskild "fredags-mat"? Jag tror nämligen det. Men jag tror att det är Tex Mex, inte kyckling. Nästa månads fråga kommer således att gälla Tex Mex på fredagar - ja eller nej? Jag tror den här frågan kommer ha nästan lika stor statistisk validitet som de röster ni lagt på vem som kommer att vinna valet. Ni kommer att bekräfta min tes. "Folk" äter Tex Mex på fredagar. Precis som jag. Variationerna är ju oändliga, tacos, fajitas, burritos, enchiladas, tacoplåt, pico di gallo....

Ikväll blir det tacos. Traditionella. Med cola. Mmmmmmmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar