onsdag 22 september 2010

Gotta step out

Det finns ett tv-program som heter "What NOT to wear" som jag brukar titta på. Det är "lifestyle-skräp-tv" när den är som bäst. Det handlar om två stycken stylister som stylar om "vanliga" människor som fastnat i sin trista, trista klädstil. Det är mammor och systrar och kvinnor som ser ut som tonåringar, tanter eller bara som allmänna tråkmånsar. Stylisterna filmar dessa människor i hemlighet i 2 veckor för att verkligen VISA för personen som ska stylas om hur trist den klär sig. Sen får personen ett kontokort med 5000 dollar (såklart programmet är amerikanskt!) att shoppa sig en ny stil för med hjälp av stylisterna. Programmet är som sagt kul och något som de där två stylisterna hela tiden upprepar är "you have to step out of your comfort zone" och idag tänkte jag verkligen på det när jag (se bilden) stod i ett provrum och provade någon bekväm och smutstålig top i vanlig ordning. Jag hade top, kofta, sjal och jeans. SOM JAG HAR ALLA DAGAR. Jag har helt enkelt förlorat min stil, om jag någonsin ens haft nån. Jag HAR kläder i min garderob som är snygga men jag väljer ändå alltid JEANS TOP SJAL och KOFTA. Gud vad jag är trist. Nästan hopplös.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ser fin ut AC. Trist och hopplöst är ju mjukisbyxor och munkjacka och det ser inte ut som om du går omkring så....

    SvaraRadera