onsdag 1 september 2010

Ok

Då kör vi då. Den "nya" bloggen...Not on stilettos in Stockholm.

Jag tänkte börja med en liten summary sedan sist. Jag förstår att ni är många som nästan dööööör av nyfikenhet hur de här senaste 3 månaderna har varit. Nå, nu ska jag stilla er nyfikenhet något. Jag börjar med de viktigaste händelserna sen får det ge sig vad det lider. Som det ser ut nu har jag gott om tid att skriva (läs: Lotta har inget arbete än).

1) Jag klippte page. Ja, det är den i särklass viktigaste händelsen i sommar! Jag blev inte nöjd, jag är fortfarande inte nöjd men håret är snyggt, det är det. Varför är jag då inte nöjd? Jo, när håret var klippt och klart sa frisören till mig (rysligt nöjd var han också!) "Nu behöver du inte göra något annat än föna håret på morgonen och klippa dig var 6:e vecka för att hålla den här frisyren i trim!". WHAT? tänkte jag(fast på franska förstås). Jag bad om en frisyr som är snygg när man vaknar efter att ha gått och lagt sig med blött hår? Suck. 10 min varje morgon av mitt liv stal han. Suck.

2) Mitt äldsta barn har börjat skolan. Riktiga skolan, årskurs 1. Vi valde Franska skolan till sist efter att ha velat fram och tillbaka...kompisar på nära håll -vs- bra utbildning. Det blev det senare. Edward har redan fått kompisar och visst kommer det bli så att vi får "slita" lite jag och Richard. Hämta, lämna. Men. Jag tror det kommer vara värt det i slutändan. Så nu blir det så här.

3) Jag har några jobb på gång. Det verkar som att det fortfarande finns de som vill ha mig trots mina ganska bristfälliga arbetstimmar de senaste åren. Så fort det blir klart med nåt får ni såklart veta.

4) Inga stilettos här i Stockholm heller. Lär nog aldrig bli några... det är för bekvämt med Converse. Som jag för övrigt har 4 par nu. Vad man nu ska med de till.

Nej, men om jag skulle gå och hämta lite barn nu. Jag lovar att fortsätta senare. Det vill säga om någon läser det här. Ge er gärna tillkänna i kommentarsfältet. Det känns bättre då.

4 kommentarer:

  1. Trevligt att du är tillbaka. Vi följer med. Grattis till Edward. Kanske blir det en bild på frisyren snart? Lycka till med jobben.
    /A i Sävast
    (grannens hus är till salu, visning på söndag)

    SvaraRadera
  2. Läste din blogg efter att jag och min sambo var på semester i Paris förra sommaren och fastnade för ditt sätt o skriva. Kul ifall du fortsätter :)

    SvaraRadera
  3. Hej, kul att läsa! Kan vi inte ses där ute i stugan som maria föreslog. Efter valet förstås:-)
    H har börjat på dagis och jag känner mig olustig. Det är så stort, så stort, många barn, jag som är van att lämna till en lite grupp. Jag ger det ett år.
    A.

    SvaraRadera
  4. Kul att ha dig tillbaka - har saknat dina underfundiga betraktelser av tillvaron! /F

    SvaraRadera