söndag 19 september 2010

Lång dag

Richard jobbar på valet hela dagen idag, 07.30-00.00, så jag och barnen har fått roa oss själva. Det blev barninspirerad dag för hela slanten. Upp 08.00 för att kolla på barn-tv. Frukost. Utflykt till två av söders lekparker (Drakenberg och Rosenlund) med varmkorvslunch och Ballerinakex. Sen spårvägsmuséet med lilla tunnelbanan och leksaksmuséet. Avslutade eftermiddagen med fläskpannkaka och lek med kompisar ute på gården. Vad är det för särskilt med det här nu då? Jo, jag har lekt. Faktiskt. Som ni alla kanske kommer ihåg är inte detta något jag tycker är särskilt kul men om man går "all in" så kan det faktiskt vara helt ok ibland. Så, jag stängde av mobilen, åkte linbana, klättrade på draken och engagerade mig i busskörningen på Spårvägsmuséet (som för övrigt är stans bästa barnmuséum!). Sen kavlade jag upp ärmarna och lät barnen knäcka ägg och hälla i mjöl, vispa och hälla mjölk (jag var dock rätt ensam om städningen efteråt...).

Nu är jag helt knäckt. Tvättar ett par tvättmaskiner och försöker mentalt förbereda mig inför anställningsintervjun i morgon. JA - ni kommer få höra hur det gick. Tack för idag, mina fina barn!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att Spårvägsmuseet är Stockholms bästa barnmuseum. Och man kan ta med sig egen fika hit. Bara det! Heja dig som går på anställningsintervju. De kan inte tacka nej till fina dig. Ulrika i Tyskland

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska besöka spårvagnsmuseet nästa gång vi är i sthlm. Och jag håller med om att det ÄR kul att leka när man verkligen går all in. Tyvärr är det sällan man gör det, oftast sitter man och bläddrar i någon tidning samtidigt som man halvhjärtat deltar i en fatasilek. Och man märker ju hur roligt barn tycker det är när man verkligen deltar i leken, det måste jag börja göra oftare!

    SvaraRadera