lördag 27 november 2010

Vad hände med brunt?

Jag skulle köpa lite nya tröjor till Edward idag. Långärmade, inte för tjocka som han kan ha under skolrocken i vinter. Jag hade tänkt mig naturfärger, brunt, grönt - men fan tro´t. Det finns inga kläder i de färgerna längre. För några år sedan var ALLA barn klädda i brunt. Overaller, jackor, fleecekläder, byxor, tröjor, pyjamasar, kalsonger - you name it - allt var brunt eller hade åtminstone någon brun detalj på sig. Men nu. Ingenting. Brunt verkar helt ha försvunnit ur barnsortimentet? När hände det? Och varför kan det inte finnas alla färger till barn? Man pratar om unisex och att det inte ska vara trendigt till barnen men jag undrar om det inte till och med är värre än till vuxna? Utbudet för barn är ju så mycket mindre och det är helt dominerat av en och samma trend överallt. Konstigt. Att brunt försvann, menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar