lördag 27 november 2010

Dagen

Först sovmorgon till halv tio. Det är en lisa för själen det.

Sedan var det väl inte någon vidare bra idé att försöka ge sig ut på stan i dag, lördag och löningshelg, första advent. Men är man tvungen så är man. Edward behövde nya handskar och bägge barnen behövde vinterskor. Plus att jag hade några sådana där "kuponger" man får genom olika medlemsskap (t.ex. PoP, H&M) som var tvungen användas innan den 1 december. Så det var bara att ge sig iväg. Jag valde Globen eftersom jag tänkte att "alla åker väl till Sickla köpkvarter" eller till något stort centrum. Wrong. Alla var på Globen.

Men jag kom hem helskinnad, ett par tusennlappar fattigare och med ett delvis utfört uppdrag. Skor till Edward var det inte tal om att hitta - allt var slut.

Nu vilar jag upp mig hemma och njuter av att räkorna ligger på tining, avovadon är perfekt mjuk och det är lite Pommac kvar sedan igår. Kanske det också blir ett glas vitt. Det blir hemmakväll för mig ikväll. Richard med spouse är bortbjudna på Beaujolais-vinprovning ikväll. Spousen har tackat nej. Jag kände att det orkar jag bara inte. Vill inte. Jag känner att jag valt rätt! Nu blir det myskväll. Ensam. Det tycker emellanåt känns som en oemotstådlig lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar