onsdag 24 november 2010

Kan det aldrig någonsin passa?

Edward är född i december och Nelle i maj. Det fungerar ALDRIG att Nelle ärver kläder av Edward. En del saker kan inte Nelle ärva såsom typiska "kill-plagg"men jag hade verkligen önskat att alla dyra basplagg hade kunnat gå i arv. Idag har jag "tvingats" köpa en ny vinteroverall till Nelle då hennes 1 år gamla täckbrallor sprack i baken och Edwards gamla overaller är precis en storlek för små. Eller för stora. Nelle kan ha dem men det blir kort i benen och grenen, alternativt så stort så det inte går att röra sig fritt - det vill säga - hela funktionen med ett funktions-plagg försvinner! Efter att ha pungat ut med en tusenlapp på en bra overall (hon går ju faktiskt på uteavdelning) så kollade jag också in vintersko-förrådet för att se om något par funkar. Nej. Nelle har storlek 28 i skor just nu. Hon kan således ha vinterskor i storlek 28 eller 29 med tjocka sockar. Vi har bra vinterskor i storlek 27 och 30. Tack för det fertilitet! Tur jag får lön i morgon.

Lön förresten, vilken skön känsla!

2 kommentarer:

  1. Jag har ett par vinterskor strl 28 el 29 som är för små här. Kan ev ordna skjuts för dem till Stockholm på söndag/måndag. Kan det vara något? (Svarta Timberland som har någon "tex"-funktion som gör att de håller sig torra)

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Skicka gärna till Stockholm, vi hämtar! Kram.

    SvaraRadera