onsdag 3 november 2010

Barnen är tillbaka från semestern

Och jag är hel igen. Min lilla flicka "kärleks-boostade" mig i flera timmar igår kväll: "Du är den BÄSTA MAMMAN!". Tänk vad lite beröm gör gott. Faktum är att jag känner mig som den bästa mamman. Bästa och rikaste.

I övrigt hatar jag november. Jag är så trött så trött. Det är inte av sömnbrist utan det är helt enkelt av november. Allt går antingen i slow motion (man går långsamt, tänker långsamt, agerar långsamt) eller i ultra-rapid (man springer hem för att det regnar och man fryser så förfärligt, man idiot-skyndar sig att handla för man är så trött att man vill bara hem). November har ingen balans. Mörkt. Trist. Kallt. Tråkigt. Transportsträcka. Och till er som fyller år vill jag säga "grattis" - ni har iallafall nåt kul att se fram emot! Även om det är november.

1 kommentar:

  1. November suuuger. Bara mörkt. Usch...
    Skyndade hem från jobbet för att hinna ut med hunden innan det blev mörkt. Pyttsan. Gick ut kl 16.30, och det var redan mörkt. *suck*
    Det är nu det gäller att trolla och varje dag hitta källa till tacksamhet, glädje och kärlek. Och där är verkligen barnen de allra bästa!!! :)
    (jag kommer nog att leta reda på adventsakerna redan om en vecka. För att få lite mysljus och lite ombonat i väntan på julen... hi hi )
    /MiaMarianne

    SvaraRadera