torsdag 11 november 2010

Ingen bild idag

Nej, det blir ingen bild av min mysoutfit idag, men jag kan berätta att jag har på mig min pappas gamla avlagda grå pyjamasbyxor tillsammans med en svart-vit-randig lång t-shirt och en svart kofta. Om ni undrade, alltså.

Jag har lärt mig något nyttigt idag. Jag har varit på HLR-kurs, det vill säga hjärt-lung-räddnings-kurs på jobbet. Fattar inte att jag inte "uppfräschat" de här kunskaperna tidigare, det är 15-20 år sedan jag gick en sådan kurs senast vilket ju inte är riktigt klokt! Jag har ju barn!!! Kursen var lite förändrad sedan senast jag gick. Då var det Andning Blödning Chock som gällde. Nu var det Medvetande Andning Puls. Förr var det framstupa sidoläge nu var det stabilt sidoläge. Lite onödigt kan jag kanske tycka men jag antar att tiderna förändras. Vi lade också tryckförband, "förhindrade" chock och gjorde en och annan Heimlich-manöver. Vilken dag, jag känner mig jättenöjd!

1 kommentar: