lördag 27 november 2010

Nostalgi - vilka var bäst?

Barnen tittade på "Bert" ikväll, ett barnprogram som har ett antal år på nacken. Hur som helst så hade Bert (eller hans pappa, tittade inte så noga...) bildat ett band och repade någon låt som lät så....80-tal! Minnen väcktes till liv och jag blev påmind om Gyllene Tider och Noice. Dessa två band som hade oss tonåringar uppdelade i två läger om vilka som var bäst. Nu ställer jag frågan till er:

Vilket band var bäst? Gyllene Tider eller Noice? Veckans enkät, shoot!

Själv var jag ett Gyllene Tider-fan. Jag var kär i både Per Gessle och Micke Andersson och var övertygad om att någon av de två en dag skulle "hitta" mig och sen skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar. Det var 1981 ber jag att få förtydliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar