onsdag 23 februari 2011

Vad jag jobbar med

När vi kom hem efter att ha bott i Tampa, Florida i ett år (2005-06) så fick Edward en bok av sin kompis A. Boken har Richard Scarry skrivit och den heter "Vad gör folk hela dagarna?". Där beskrivs flertalet yrken såsom vägbyggare, bagare, läkare, sjökapten o.s.v. Nelle älskar att läsa den här boken innan hon går och lägger sig, jag antar att det är den där "kunskapstörsten" som börjat visa sig. På en sida i boken ställs frågan "Vad gör din pappa? och "Vad gör din mamma?". Våra barn har inga som helst problem att svara på vad pappa gör. Han är militär. Mitt yrke är dock mera diffust. Mamma hjälper folk som behöver hjälp. Jag har många gånger försökt att förklara vad det är jag gör men kommer egentligen inte fram till någon bättre förklaring än den barnen har. Socialarbetare hjälper folk som behöver hjälp. Det är ju klockrent.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt jobb att få ge hjälp till de som behöver :)

    MiaMarianne

    SvaraRadera