torsdag 3 februari 2011

VAB dag 3

Barn nummer 2 har feber, så nu är vi alla hemma. Själv känner jag mig yr av trötthet och det börjar "bränna" bakom ögonlocken av för lite sömn. Snart skulle jag tro att jag börjar blöda näsblod, lite sådär lagom oklädsamt. När jag ringde till dagis och sjukanmälde i morse så berättade "fröken" att det är MASSOR av barn på förskolan som är sjuka just nu. Samma sak på Edwards skola, förra veckan hade nästan hälften av barnen varit hemma. Det här måste ju betyda att Sverige mer eller mindre står stilla i februari för hälften av förädrarna är ju också hemma. Och vabbar.

Nu ser vi Lilla Jönssonligan på film och tar det lugnt. Dricker proviva och saft. Väntar på bättre tider.

1 kommentar:

  1. Här är det likadant, bara det att mammorna ändå är hemma :) Vi har klarat oss hitills men både scharlakansfeber, influensa och kräksjuka går på dagis och skola. Krya på er! Ulrika i Tyskland

    SvaraRadera