tisdag 22 februari 2011

Nästan avslöjad...igen

Ni vet känslan av att vara en "fejk" på jobbet, att man egentligen inte har där att göra för att man inte kan något. Den känslan drabbar mig jämt när det gäller tekniska prylar. JAG VET att jag borde kunna Windows Alta Vista (eller vad det nu heter?). JAG VET att jag borde ha koll på Outlook. Ändå. Så sitter det inte. Och när en kollega frågar mig en fråga "du Lotta, hur är det nu man gör när man sparar i...." så blir jag helt perplex. Jag vet inte vad jag ska svara. Så jag klickar lite på måfå och lyckas förmedla något som verkar begripligt och tänker att nu blev jag nästan avslöjad igen. Puh. Och så tänker jag att jag borde verkligen lära mig "det där" med datan. På riktigt. Men det går ändå inte, hur många grundkurser jag än går. Vad är det för fel på mig?

Och hur är det med er? Känner ni igen det här med att vara en "fejk" på jobbet? Enkät-dags, ja eller nej?

2 kommentarer:

  1. Du kan ju blogga, det är mer än teknikern kan ;-)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där... det handlar inte om att inte kunna lära sig. Det handlar om ointresse. Jag vet! Har varit "inblandad" i branschen i 15 år och har fortfarande lika svårt för ny teknik. I min värld ska det bara fungera och det gör det sällan, tyvärr!
    Kram från verksamhetsutvecklaren inom IT-branschen =).

    SvaraRadera