söndag 6 februari 2011

Tänk att jag redan misslyckats

Jag hade verkligen ambitionen att dokumentera mig själv i medelåldern varje dag nu i februari. Men det GÅR bara inte. Februari måste vara min fulaste månad och jag vägrar låta lufta det i offentligheten. Lite självrespekt (läs:fåfänga) har jag! Så det kommer skjutas på framtiden. April tror jag är en bättre månad för mig. Och er...som ska titta på eländet.

Igår hade vi en härlig dag, jag och M, på Romerska Badet i Västerås. Romerska badet har en dag-spa-avdelning där man kan få behandlingar, skrubba sig, basta, bada, bada kallbad och bara MYSA. Vi gjorde allt som var varmt, kallbaden stod en annan generation för. Jag såg faktiskt ingen under 60 år som frivilligt gick ner i det 10-gradiga vattnet för att..."ha det skönt"? Vi valde en "Blivande Mamma-behandling". Och nej, stopp nu!, det var bara för att den innehöll alla moment vi var ute efter: scrub, vad- och nackmassage, ansiktsmassage, ansiktsmask och så insmörjning av samtliga lekamen. Otroligt härligt att bli ompysslad på det sättet!

Efter bastubad och uppfräschning gick vi sen ut på stan och shoppade nån timme. Man kan säga att vi "krämade" ut det sista av januarirean plus lite till.

Jag tog bussen hem till sjukstugan på kvällskvisten. Lavendeldoftande, len som en barnrumpa och avlsappnad. Husmorssemestrar är verkligen en lisa för själen! Härligt också att får vara tillsammans med en vän så länge så man nästan hinner "prata färdigt". Det går ju liksom aldrig när barnen är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar