lördag 5 mars 2011

Tänk att jag fortfarande orkar bli sur

I morse vaknade både Nelle och Edward före klockan sju. Nelle låg i min säng strax efter sex och skruvade och vred på sig, lekte med väckarklockan, sjöng och "hade sig". Jag blev störtsur. "SOV NU-klockan är inte ens sju. Det är HELG!". Och till Edward som smög in vid halv sju " Gå och lägg dig igen, det är NATT!".

Klockan sju fick de gå upp och kolla på barn-tv.

Förundras över att jag fortfarande blir sur när de vaknar tidigt på helgmorgnarna. Kan det vara därför det aldrig händer på veckorna? Vilket man ju egentligen verkligen borde fundera över.

Nu sticker jag trött som en sengångare till Jönköping. Det ska bli 40-årsskiva ikväll!

2 kommentarer:

  1. Det morgonhumöret ;-) Ha det skönt i Jönköping!

    SvaraRadera
  2. Jag blir också otroligt irriterad när Mia vaknar sju en helgmorgon...

    SvaraRadera