söndag 13 mars 2011

A men

Gud så härligt det är med vår! Jag kan liksom inte få nog av känslan. Idag tog vi en tur ut till stugan för att kolla läget. Det var blandat läge. Inomhus hade vi haft en gnagare (mus?) som käkat upp all vår vitlök och rödlök och såklart ställt till en massa "oreda" som vi fick städa bort på stört när vi kom in i huset. Jag HATAR de där gnagarna. De är så äckliga och jag får känslan av att det gjorts ett inbrott i stugan. I mitt liv. Ett övergrepp. Nåja, det var inte så farligt den här gången och nu har vi återigen gillrat "dödsfällan" så vi får se nästa gång vi kommer ut hur den mår. He he...där fick du! Något som däremot var goda nyheter var att nästan all snö på tomten är borta och nu har vi rensat bort gammalt gräs och krattat löv hela dagen. Nu börjar det likna nåt och jag längtar till påsken som brukar vara underbar i stugan. På påsken brukar vi göra laxbakelser med skagen- eller kräftstjärtsröra och dricka folköl. E man en Svensson så e man.

Vad gör ni i påsk? Nån som är sugen på en laxbakelse?

1 kommentar: