fredag 10 december 2010

Uppe

Klockan tre i eftermiddags vände det. Då kändes det som att jag var redo att "kliva upp" ur säng-kokongen. Febern är i schack (under 38 grader) och nu ska jag ta mig samman och duscha. Duschen är nyckeln till tillfrisknandet, när man är sugen på att tvätta sig - då är man på bättringsvägen!

Angående "gogglandet" har jag fått ett svar att vissa människor säger så för att de tycker det låter "kul". Det syftar också tillbaka på ordet goggle=glasögon på engelska, alltså att man "tittar in/ut" genom google... Vet inte om jag lyckades så bra med att förklara vad jag menade men jag skyller på att jag varit sjuk. Jag är helt enkelt försvagad.

Till sist. Gud vad skönt det kan vara att vara lagom sjuk. Feber som gör att man definitivt inte kan gå och jobba och bara sover hela dagarna. En totalvila. Synd bara att det blir en dubbel-stress när man kommer tillbaka till jobbet igen och att det gör djupa hål i plånboken...

2 kommentarer:

  1. Lotta! Det hade varit ett djupare hål i plånboken om du inte fått jobbet.....
    / Susanne

    SvaraRadera
  2. Sant så sant, Susanne! Fick nästan till ett rim där också!!!/ Lotta bloggerskan

    SvaraRadera