onsdag 29 december 2010

Ibland är det skönt att vara ensam

Mannen och barnen är i stugan. Jag är ensam hemma. Mitt liv blir som en overklig film när det händer. Eller förresten, det kanske aldrig har hänt förut?

Så här blev min dag:
-Jag vaknade i morse av väckarklockan. INGET hade väckt mig under natten. Jag var helt förrvirrad.
-Jag gick upp i lugn och ro och gjorde mig i ordning. Tog en extra minut på mig för att sätta på BÅDE kajal OCH ögonskugga.
-Jag slängde räkskalen från igår, IDAG. Det luktade lite illa i köket men det GJORDE INGET för det var bara jag där.
-Jag KOM en kvart senare till jobbet och GICK en kvart senare.
-Jag mellandagsshoppade på vägen hem. IGEN.
-Jag tog en promenad INNAN middagen. I 1 1/2 timme.
-Jag åt räkor och drack grönt te till middag IGEN. Och har inte heller idag tagit ut räkskalen.

Ni ser, overkligt.

1 kommentar: