torsdag 30 december 2010

Nyårsafton i morgon

Nyårsfest. Jag har två blåsor att välja mellan:

1) Det modiga valet. En svart "Dallas/Sue Ellen"-inspirerad historia med axelvaddar, någon slags applikation på axeln, rynkad på skrådden (hur stavas det?), snäv, knälång och med ett slags 80-talsvolang på ena sidan. Pumps. Så klart. Och rullat filmstjärnehår.

eller

2) Det "sejfa" valet. En svart, kort modern luftig, miniklänning i typ siden med skärp och stora guldiga smycken till och snyggskorna jag köpte i Paris - remember - snakeskin, går att beskåda på gammelbloggen lottaiparis.blogspot.com, inlägg 11 april. (Har glömt hur man lägger upp en länk. Pinsamt.) Till det snyggt fönat hår och röda naglar.

Who am I kidding?

Valet görs i morgon. Antingen blir det 5 minuters snabbval eller 50 minuters ångest. Vad har ni på er i morgon kväll?

Och till er djurvänner - jag har mycket svårt att tänka mig att det är riktigt snakeskin. Inte för det priset. Även om de egentligen var över min prisklass.

3 kommentarer:

  1. Dallas/Sue Ellen!!!

    /B

    SvaraRadera
  2. Kör variant två!!! Du kommer vara grymt snygg, stilren och Paris-chich på festen!!! Att fejssa är inte alltid fegt. Det kan var att håla sin stilsäkerhet" :) Ha en fin kväll!!!!

    MiaMarianne

    SvaraRadera
  3. Jag säger som du brukar säga till mig: sejfa inte!
    Och du är en riktigt bra vän lotta!
    kram och gott nytt år!
    din vän i solna!

    SvaraRadera