lördag 25 december 2010

Julafton

Julafton var som alltid en orgie i levande ljus, mat och julklappar. Jag tror inte att vår familj är förmögna att kunna "skala ner" och jag tror inte heller jag skulle vilja det. Vi var 10 personer hemma hos oss och det blev fantastiskt trevligt utan några Norén-inslag att tala om. Vi hade allt utom lutfisk på julbordet och åt som om det var "sista måltiden". Sedan kom tomten efter, eller rättare sagt i slutet av, Kalle Anka (våra barn fattar liksom andra barn idag inte riktigt "grejen" med Kalle...) och delade ut julklappar. I vår familj har vi som tradition att först dela ut alla julklappar och sen öppna dem "en och en" i åldersordning, så att alla får se vad alla får. Jag gillar den traditionen även om det tar timmar att öppna klapparna. Vi avslutade med kaffe och tusen sorters kakor. Jag gick och la mig lycklig. Lycklig över min fantastiska familj!

Idag har vi bara slappat hela dagen. Steg upp sent, åkt lite pulka, tagit en promenad. Jag trodde inte att jag någonsin skulle kunna äta igen efter igår men på något sätt så är jag ändå nästan lika mätt idag. Magen sväller nu över mer än på länge och det känns som att mitt nyårslöfte jag ska avlägga om lite mindre än en vecka är mer aktuellt än någonsin.

Jag hoppas alla ni andra haft en härlig jul och att helgen fortsätter vara lugn. Jag tänker iallafall inte göra många knop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar