söndag 26 december 2010

Man kan inte slappa mera...

...än vad vi gjort de här dagarna. Jag börjar bli rastlös och vill konstant "hitta på nåt". Idag åkte vi en kort tur till Gustavsbergs porslinsfabrik för att kolla in Mellandagsrean. Den var som vanligt en besvikelse (vad hände med 50-70% rea?) men jag köpte iallafall två nya mattallrikar (vi har bara haft sex stycken och det räcker inte), två benvita skålar och en thekanna från Höganäs. Hade jag inte laddat ur min kamera hade ni fått se bilder.

Ja, och så har vi ju ätit också. Fy attans vad man äter under julen. Det är helt otroligt! Jag undrar hur många som känner som jag att "nä nu jä-lar måste det bli nya tider!". Veckans enkät handlar om de där extra-kilona. Hur många av er har senaste veckan tänkt att ni måste gå ner "ett par kilo" för att känna er nöjda?

Julgransfrågan blev förresten jämn men med en liten övervikt på "tjuvsidan". Befriande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar